Új átverés van láthatáron
A recept és a módszer változatlan, a köntös új: végy egy viszonylag egyszerű, mindenkit érintő egészségügyi problémát, amelynek a gyógyítása műtéti úton lehetséges. Kínálj egy filléres alternatív gyógymódot és innentől kezdve nincs más dolgod mint, hogy csinálj hozzá egy weblapot és reklámozz, reklámozz, és reklámozz.
A nem interneten felnőtt idősödő korosztály, aki már napi szinten használja az internetet és a közösségi oldalakat, gyakran egészségügyi problémákkal küzd. Ennek a korosztálynak különösen az egyik legkedveltebb internetes tevékenysége az ön diagnózis felállítása és a megfelelő gyógymód megtalálása az internetes közösség segítségével. Ezt használja ki nagyon sok cég. A megtévesztésnek és a csalásnak egy franchise formájával találkozhatunk.
A honlap, amely jelen esetben a lábon keletkező, fájdalmas és kellemetlen bütykök eltávolításának és gyógyításának a megoldását kínálja, egy külföldi domain név alatt található meg. A honlap tartalmazza a szokásos vevő csalogató és meggyőző eszközök teljes tárházát. Találhatóak rajta fogyasztói visszajelzések, szakember tapasztalatai, akciós csomagok és a kedvezmények, valamint egy aprócska felugró ablak, amely folyamatosan mutatja, hogy éppen egy perce ki vásárolt és honnan. Ami viszont egyáltalán nem derül ki az az, hogy ki a szolgáltatást nyújtója, ki az a cég, akitől vásárolni fogunk. Ezenkívül természetesen megvan adva egy magyar ügyfélszolgálati telefonszám és a leendő ügyfelek teljes megnyugtatása végett egy pénzvisszafizetési garancia is.
A gyanútlan vevő, akit meggyőztek a honlapon olvasott információk és végső soron a pénz visszafizetési garanciával konstatálja azt, hogy ha nem válik be a termék végül is visszakapja a vételárat. Megrendeli pár ezer forintos terméket, ezt követően tapasztalja, hogy a termék használatát követően a problémára nem nyújt megoldást. Szeretne élni a pénz visszafizetési garancia adta lehetőséggel, de sajnálatos módon a pénzét nem fogja visszakapni.
Az átverés mögött fejlett cég-hálózat bújik meg: a számlán szereplő cég, akitől a terméket vásároljunk és aki egészen a termék kézhezvételéig titkolja a kilétét egy offshore cég, akit a Komorói Köztársaságban jegyeztek be. A vásárlás folyamatába beiktattak egy varsói központú garanciális ügyintézésekkel megbízott céget, úgynevezett visszavételi központot, és a vásárlásokkal kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátásával pedig egy magyar nyelvű ügyfélszolgálatot bíztak meg.
Külön érdekessége az ügynek az, hogy az a honlap, amellyel a magyar fogyasztókat csalogatják, ugyanazzal a tartalommal, ugyanazzal a képanyaggal, ugyanazokkal a felhasználói véleményekkel, több más nyelven is megtalálható. A hatályos szabályok alapján egy hatóság, vagy akár mi magunk fogyasztóként a velünk szemben álló eladóval érvényesíthetjük igényeinket, azonban ez a cég illetősége alapján majdnem hogy lehetetlen.
A rossz hírem sajnos az, hogy egészen addig amíg a cég el tudja adni a terméket, működni is fog. Mivel a hirdetési oldalak nem nézik azt, hogy a reklámbevétel kitől érkezik, így elegendő reklámfelülethez, like-hoz és kattintásos fogják őket juttatni.
Mit tehetünk mi fogyasztók? Először is ne higgyünk azonnal az érzékeinknek, másodszor pedig ha a honlap át böngészése után sem tudjuk meg pontosan, hogy az a cég, akivel szerződést kívánunk kötni kicsoda és hol található, egyszerűen ne kössön szerződést.
A cég linkje: http://www.halluforte.hu/