Rendszerüzenet

Facebook

Twitter

©2024 FOME
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete

Hétfőtől - Péntekig

díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás

+36 80 496 001

info@fogyasztovedok.hu

Facebook

Közműszolgáltatással kapcsolatos panasza van és nem tudja melyik hatóság segíthet? – Ismertetjük, hogy mely ügyekben hová fordulhat!

Közműszolgáltatással kapcsolatos panasza van és nem tudja melyik hatóság segíthet? – Ismertetjük, hogy mely ügyekben hová fordulhat!

„Nem loptam a gázt, a szolgáltatóm mégis szabálytalan vételezéssel gyanúsít a mérőórámon lévő, szerintem jelentéktelen sérülés miatt. A panaszomat a szolgáltató elutasította, és több százezer forintos kötbért követel. Hová forduljak, ahol tudnak foglalkozni az ügyemmel?”

➡️- A fogyasztók előtt kevéssé ismert, hogy számos vitás ügyben, melyben a villamosenergia-, a földgáz- és a víziközmű-szolgáltatóval (közműszolgáltatóval) nem sikerült megegyezésre jutni, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) eljárása is kérelmezhető. Kiemelten ide tartoznak a következő ügytípusok: szerződéskötés, szerződésszegés (szabálytalan vételezés), csatlakozási kérdések, szolgáltatás minőségével kapcsolatos panaszok, a védendő fogyasztók nyilvántartásával kapcsolatos ügyek, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Amennyiben igazolni tudja, hogy az említett vitás ügye rendezése érdekében már felkereste szolgáltatóját, és rendelkezésére áll annak elutasító vagy az Ön meglátása szerint valamilyen okból kifogásolható válasza, akkor kérelmezheti a MEKH eljárását. Többek között a http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-e-ugyfelszolgalat oldalon található űrlap kitöltésével is kezdeményezheti az eljárást. A beadványban kérje a panasz kivizsgálását, adja meg az ügyet azonosító adatokat, és írja is alá kérelmét. Nagyon fontos, hogy a szolgáltatói panaszkezeléssel kapcsolatos iratokat feltétlenül szükséges mellékelni az eljárást megindító kérelemhez. A MEKH eljárásának ügyintézési határideje 55 nap, víziközmű-szolgáltatóval kapcsolatos ügyekben pedig 75 nap. A fenti ügyekben kérheti az illetékes békéltető testület ingyenes eljárását is, de közvetlenül bírósághoz is fordulhat. – Amennyiben számlázással, elszámolással, méréssel kapcsolatos vitás ügyét nem sikerült a közműszolgáltatóval rendeznie, panaszával a lakóhelye szerint kijelölt Járási Hivatalhoz fordulhat, illetve ezzel párhuzamosan békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, nem lakossági felhasználóként pedig a MEKH-hez lehet fordulni.

További tanácsért keresse a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét a 0652/876-565-ös telefonszámon, és az info@fogyasztovedok.hu e-mail címen.

A Magyar Energetikai és Közmű- Szabályozási Hivatal elérhetőségei: http://www.mekh.hu

A Békéltető Testületek elérhetőségei: https://www.bekeltetes.hu/

A Járási Hivatalok keresője: http://jarasinfo.gov.hu/