Rendszerüzenet

Facebook

Twitter

©2024 FOME
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete

Hétfőtől - Péntekig

díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás

+36 80 496 001

info@fogyasztovedok.hu

Facebook

Ha gyanúsan magas vagy nem érthető a szolgáltató által kiszámlázott díj, reklamáljon!

Ha gyanúsan magas vagy nem érthető a szolgáltató által kiszámlázott díj, reklamáljon!

„Egyedül élek, havi közel 7 000 Ft-os átalánydíjat fizetek a vízszolgáltatómnak, ezért nem értem, hogyan lehetséges, hogy a végszámlám több tízezer forintra rúg.”

Javasoljuk, hogy ilyen esetben panaszával először a közműszolgáltatóhoz forduljon! Mindezt legcélszerűbb írásban (akár e-mailben) megtenni, de természetesen reklamálhat telefonon is, mely esetben ne felejtse elkérni a beszélgetés azonosítószámát. Ha személyesen tenné meg panaszát, arról feltétlenül kérje a jegyzőkönyv másolatát!


Panaszlevelében minden szükséges adatot adjon meg, amely a beazonosításához elengedhetetlen, és panaszát lényegre törően fogalmazza meg! A közműszolgáltatóknak az egyéb vállalkozásokkal szemben szorosabb, 15 napos határidő áll csak rendelkezésükre, hogy foglalkozzanak a fogyasztók problémáival, és érdemben válaszoljanak a panaszokra. 

A magasabb összegű számlákat nem feltétlenül okozza a szolgáltató helytelen eljárása, lehetséges, hogy a felhasználó fogyasztási szokásai változtak meg, érdemes ezt is végiggondolni.

Ha fogyasztási szokásaink nem változtak meg, és gyanúsan magasnak tartjuk a számlát, annak előfordulása több tényezőre is visszavezethető. Lehetséges, hogy egy hibás mérőállásközlés vagy egy pontatlan leolvasás a probléma forrása. Egyeztessük ezért a számlán szereplő és mérőn olvasható mérőállásokat. A probléma forrása lehet az is, hogy a mérő meghibásodott. Ha erre gyanakszunk, a szolgáltatótól kérhetjük a mérő pontossági vizsgálatát. A pontossági vizsgálatot a szolgáltató szakértő közreműködésével végzi el, s annak eredménye lesz irányadó mind a szolgáltatóra, mind a fogyasztóra nézve. Hangsúlyozni kell, hogy amennyiben a szakértő azt állapítja meg, hogy a mérő pontosan működik, a vizsgálat költségét a szolgáltató a fogyasztóra terhelheti.

Amennyiben a számlareklamációt a szolgáltató elutasította, de ennek ellenére a számlát továbbra is vitatjuk, a fogyasztó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerinti megyeszékhelyen működő békéltető testületnél. A testület a felek meghallgatását követően egyezségre törekszik az ügy megoldása érdekében.

Számlareklamáció esetében hatósági eljárás kezdeményezésére is van lehetőség. Lakossági felhasználók a felhasználási hely szerint illetékes megyei kormányhivatalhoz mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatnak. A nem lakossági felhasználók számlapanaszait a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal bírálja el.

Ne feledje! Hatósági vagy egyéb jogvitarendezési eljárást csak abban az esetben kezdeményezhet a fogyasztó, ha igazolni tudja, hogy vitás ügyét már megpróbálta közvetlenül a közműszolgáltatójával rendezni, de az nem vezetett eredményre. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy általában a számlareklamáció nem függeszti fel a felhasználó számlafizetési kötelezettségét! Számlafizetési gond miatt ne kezdeményezzünk számlapanaszt, ez esetben kérjünk a szolgáltatótól a fizetéskönnyítés lehetőségét!

- További tanácsért keresse a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét a 0652/876-565-ös telefonszámon, és az info@fogyasztovedok.hu e-mail címen. 

- Kormányhivatalok elérhetőségei: http://www.kormanyhivatal.hu/hu


- Békéltető Testületek: https://www.bekeltetes.hu/

- A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal weboldala: http://www.mekh.hu